DwC ministerin pöydässä sateenkaarioikeuksia edistämässä
- DwC Emäntä

- 27.5.
- 1 min käytetty lukemiseen

DwC:n edustaja Anukatariina Saloheimo osallistui tänään 27.5.2026 tasa-arvoministeri Sanni Grahn-Laasosen sateenkaarijärjestöille järjestämään pyöreän pöydän tapaamiseen. Se pidettiin Valtion juhlahuoneiston eli Smolnan upeissa tiloissa Etelä-Esplanadilla. Paikalla oli edustus paristakymmenestä sateenkaarijärjestöstä. Niiden lisäksi oli paikalla Tasa-arvovaltuutettu ja Yhdenvertaisuusvaltuutetun edustaja sekä virkahenkilöitä Oikeus- ja Sosiaali- ja terveysministeriöistä.
Sateenkaarioikeuksien edistäminen on työlästä näinä aikoina, jolloin niitä vastustetaan ankarasti kansainvälisesti ja meillä jopa hallituksen sisältä. Tasa-arvoministerin liikkumavara on vähäinen, mutta onnistuimme linjaamaan tavoitteita ministerin, virkahenkilöiden ja kansalaisjärjestöjen välisessä keskustelussa.
Anukatariinan raportti tapahtumasta täällä.




Kommentit