Avataanpa tässä ketju, jossa kukin voi esitellä itsensä. Olen Anukatariina 60+ transfeminiini Espoosta. Transtaustani tunnistin n. 11-vuotiaana ja sen pidin piilossa 54-vuotiaaksi saakka. Kun sitten uskaltauduin asiasta kertomaan puolisolleni, hän on kannustanut minua avoimuuteen. Aika tarkalleen kaksi vuotta olen ollut avoimesti oma itseni töissä ja vapaa-ajalla - ratkaisu, jota en todellakaan kadu! Olen myös tällä haavaa DwC:n puheenjohtaja, Helsingin kahvi-iltojen yksi emäntä kolmesta ja Setan Transpoliittisen toimikunnan varapuheenjohtaja. Soitan poskeani somessa transoikeuksien puolesta ja välillä laadin kyselyitä erilaisista transihmisten elämää koskevista asioista.

Heipsan, Tiina 40v Lappeenrannasta ja melko kaapissa olen juttuni kanssa ollut koko ikäni. Kotona tulee oltua naisena ja se tuntuu jotenkin hyvältä ja helpottavalta. Mikäli asuisin jossain isommassa kaupungissa ulkoilu voisi olla helpompaa kuin pikkupaikassa. Täällä tullut lueskeltua ja on ihana huomata etten ole yksin tämän jutun kanssa.